Thursday, November 25, 2010

Nadwah Kepimpinan Pelajar 2010

Assalamualaikum shbt. alhamdulillah kontinjen SMI Hidayah JB selamat tiba di Johor setelah melalui pengelaman di Kedah. Nadwah yang bertemanakan "Menjulang Kepimpinan Pelajar MUSLEH"

3 hari 2 malam membawa pengalaman yg sgt byk dan prkongsian ilmu yg memenuhi buku2 dan hati2 setiap peserta. Bersama lebih 200 kepimpinan dari 15 buah skolah islam berkumpul dan bersama menghadapi kesukaran dan pengalaman.

Hari pertama

sampai2 dah pukul 9 kot, turun kt depan plaza tol S.P selatan, pi makan kat kedai nasi kandar. nasib baik ust iswan belanja sikit. jimat duit.bergerak ke PPAI dan bertemu shbt Al amin gombak. siap2 kemas2 main bola p2 rehat. smpai la lepas zohor program pun bermula.

bermula dgn taklimat, depa habaq mcm2..spnjg program 3 hari 2 malam itu kena pakai bj sekolah. sampai agak2 dah penat dan habis, penerang pon berhenti dan rehat. sementara tunggu org lain solat asar.

Malam tu ceramah tntg Kepimpinan Hasan Al Banna. ada refleksi dan bncg sikit manifesto. tdor dekat kol 1 lebih..

Hari kedua

Bermula slot ke dua dgn ceramah bertajuk.. macam mana nak pimpin masa?? atau tajuk yg lebih formal "Kepimpinan Masa". penceramah dia mmg best. dia bagi ceramah x ngantok tapi sebab penat sgt..ada sbhgn mujahid terlena dgn dilindungi rahmat dan di naungi malaikat. insya allah.

Lebih kurg pukul 11 ada pula forum MPP..alhamdulillah skolah kita dpt wakil kan banat utk menjadi ahli panel. Bersama jugak Kepimpinan dari al amin gombak, dan aman KB. [klu x silap]

Lepas solat zuhur ada pula pidato manifesto mpp. Hidayah JB diwakili Ustaz Haqqul Yaqin dan alhamdulillah dapat no. 2 utk manifesto nya. no. 1 al amin gombak.

malam ada Forum lagi skali dan dipenalkan akh zubair, ust sazali dan ustzh azizah. agak seronok juga forum nya.
skali lagi merefleksi diri dan bincg utk esok nya bersama kontinjen hidayah jb.

Hari ke-3

Siap2 and then ada perbincgn utk MPP musleh. buat surat kpd Musleh, perdana menteri .. kemudian ada majlis penutup... Yaqin jadi MC. ustaz megat bagi ucapan... then tamat la program nye..

Kami bincang utk orientasi f1, siap2 utk balik kol 5.. sbhgn naik bas awal, sbhgn yg lain gi jalan2 kt SP. kesian kpd yg naik bas awal tp bertolak kol 9.45 kot. then sampai lambat drpd yg bertolak kol 10.30. bas bawak xagak laju dia. air cond kuat nak menggigil. tp alhamdulillah drpd xada. dan semua slmt sampai rumah. insya allah.

moga bertemu lagi shbt nadwah dan semoga ukhuwah yg terjalin kekal di hati hingga ke syurga..

"dengan usaha yg sedikit, disusuli dgn keikhlasan, insya allah moga2 kita beroleh rahmat, hidayah dan taufiq drpd Allah" -Syeikh Talhah Ajmain.

0 comments: